KOTA KINABALU: Timbalan Ketua Menteri II Datuk Seri Panglima Dr Jeffrey Kitingan telah pulih dari jangkitan coronavirus dan meninggalkan hospital awal hari ini.

Jeffrey telah menjalani rawatan di Hospital Queen Elizabeth sejak 4 Januari setelah didapati positif virus C19 pada 3 Januari.

Juga dibenarkan keluar dari hospital adalah isteri beliau, Datin Seri Panglima Cecilia Kitingan. Kedua-dua mereka meninggalkan hospital sekitar jam 1 tengah hari ini.

Jeffrey mengucapkan terima kasih kepada pasukan perubatan yang telah merawat mereka terutamanya Pengarah Jabatan Kesihatan Negeri Dr Christina Rundi, Pengarah QEH Dr William Gotulis, Ketua Unit Penyakit Berjangkit Dr Lee Heng Gee dan kakitangan Dr Rachel, serta semua kakitangan hospital yang merawat mereka sepanjang 2 minggu mereka berada di hospital.

Jeffrey juga mengucapkan terima kasih kepada semua rakan, keluarga, penyokongnya dan semua pengucapan selamat atas doa dan permintaan mereka.

“Yang paling penting, saya berterima kasih atas pekerjaan yang dilakukan oleh barisan hadapan kami yang telah bekerja tanpa lelah, mengorbankan masa dan tenaga mereka dalam hal ini terhadap COVID-19,” katanya.-pr/BNN