KOTA KINABALU: Ketua Angkatan Bersatu Anak Muda (ARMADA) Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) Negeri Sabah yang baharu, Encik Fairuz Renddan berikrar akan menggalas amanah itu sebaik mungkin.

Katanya, pelantikannya itu merupakan amanah dan tanggungjawab berat dalam menghadapi Pilihan Raya Negeri (PRN) Sabah.

“Insyallah, tugas dan amanah ini akan saya galas sebaik mungkin demi memperkasa perjuangan Armada.

“Sudah tiba masanya kita menguatkan lagi Armada Sabah dalam menghadapi PRN Sabah, sekaligus memastikan kemenangan calon-calon Perikatan Nasional (PN)”, katanya dalam kenyataan.

Ketua Armada Nasional, Senator Wan Ahmad Fayhsal Wan Ahmad Kamal dalam kenyataan hari ini mengumumkan pelantikan Fairuz sebagai Ketua Armada Negeri Sabah yang baharu menggantikan Mohd.Isquzawan Datuk Seri Arsit (Ketua Armada Bahagian Putatan).

Beliau juga mengumumkan pelantikan Ketua Armada Keningau, Encik Rafie Robert sebagai Naib Ketua Armada Negeri bagi penggal 2019-2022.

Rafie menggantikan Encik Ceasar Mandela Malakun (Ketua Armada Penampang) yang telah dipilih sebagai Naib Ketua Armada Nasional dalam pemilihan parti baru-baru ini.

Fairuz yang juga Ketua Armada Bersatu Bahagian Kota Belud mengucapkan terima kasih kepada Wan Ahmad Fayhsal dan pucuk pimpinan BERSATU Negeri diatas kepercayaan yang diberikan kepadanya untuk mengemudi Armada Bersatu Sabah.

Beliau juga mengucapkan tahniah kepada Rafie yang dilantik sebagai Naib Ketua Armada Negeri.

“Bagi pihak Armada Bersatu Sabah, saya mengucapkan terima kasih kepada Mohd.Isquzawan dan kepimpinan lama Armada Sabah.

“Insyallah apa yang diperjuangkan oleh Isquzawan akan kita teruskan demi kelangsungan perjuangan Armada”, tambahnya.

Fairuz berharap Ketua-ketua Armada Bahagian dan ahli-ahli Armada di Sabah akan memberikan kerjasama kepada kepimpinan baharu Armada Sabah.

Bagi pihak Armada Sabah, beliau turut mengucapkan tahniah kepada Wan Ahmad Fayhsal, Ceasar Mandela dan 15 Exco Armada yang dipilih mengetuai Armada Nasional.-pr/BNN

Encik Fairuz Renddan