KUALA LUMPUR: TAIWAN EXPO 2020 di MALAYSIA dianjurkan untuk tahun keempat berturut-turut. Acara lebih istimewa tahun ini kerana Taiwan Expo akan diadakan secara dalam talian dari 25 hingga 27 November.

Dengan pameran realiti maya, seminar dalam talian yang informatif, dan sesi padanan e-perniagaan eksklusif dengan 200 peserta dari TaiwanMalaysia dan Taiwan boleh berganding bahu meneroka banyak peluang perniagaan!

Menurut penganjur acara TAITRA, Taiwan Expo tahun ini akan mempamerkan 7 tonggak utama termasuk Makanan Taiwan, Gaya Hidup Taiwan, Kesihatan dan Kecantikan, Gajet & Teknologi Hijau, Industri 4.0, Pelancongan dan Halal Taiwan. Di samping itu, terdapat 13 pavilion bertema.

Untuk berkongsi pengalaman dalam pencegahan wabak, TAITRA telah mengintegrasikan lebih daripada 2,000 perniagaan pencegahan wabak dari Taiwan dan 20 institusi perubatan untuk mewujudkan talian “Taiwan Global Anti-Covid-19 Pavilion”.

Taiwan Expo akan menggunakan teknologi realiti maya “iStaging” yang membolehkan para pengunjung menikmati pengalaman sensori menghadiri acara seperti di lokasi dan melihat produk dari sudut 360 darjah.

Pembeli yang mendaftar mesyuarat perdagangan dalam talian akan berpeluang mengambil bahagian dalam pertandingan cabutan bertuah eksklusif! Hubungi lebih ramai peserta Taiwan untuk meningkatkan peluang memenangi hadiah utama! Sepanjang tiga hari itu, pembeli juga boleh menggunakan fungsi “chat sekarang” untuk membuat temujanji atau membeli produk dengan segera.

Aktiviti dalam talian berlangsung, termasuk lima webinar berkaitan perubatan pintar, produk hijau, produk halal Taiwan dan banyak lagi. Majlis anugerah tahunan Taiwan Excellence juga akan disiarkan secara langsung di Malaysia pada pagi hari kedua pameran (26 November).

Taiwan Expo tahun ini akan mempamerkan produk-produk termasuk: Pavilion Taiwan Excellence mempamerkan beberapa teknologi perubatan seperti produk kerusi roda dengn pelbagai fungsi pemulihan oleh MERITS. Pavilion Penjagaan Kesihatan akan menghimpunkan banyak hospital ternama untuk berkongsi peralatan dan perkhidmatan perubatan terkini seperti Hospital Memorial Chang Gung, Linkou, Universiti Perubatan Taipei dan banyak lagi.

Kepala paip bersensor automatik oleh Pavilion Changhua Hardware dengan fungsi dispenser sabun 2-dalam-1 juga dipamerkan. Sebanyak 19 produk halal akan dipamerkan kali ini, termasuk pelbagai snek dan bahan mentah yang disahkan halal. “Pelancaran Produk Halal Taiwan” akan diadakan pada hari pertama pameran (25 November) untuk meningkatkan pemahaman di kalangan peserta industri Malaysia mengenai produk halal Taiwan.

Taiwan Expo 2020 di Malaysia Online akan disiarkan secara langsung selama tiga hari bermula November 25-27 di: http://taiwanexpo.online  Harap maklum bahawa pautan hanya akan diaktifkan mulai 25 November.  Sesiapa yang berminat untuk menyertai sesi padanan perniagaan dalam talian, sila hubungi Pusat Dagangan Taiwan Kuala Lumpur:  60 (3) 20312388 atau e-mel: kl@taitra.org.tw.-PrNewswire/BNN